Forside Vidensunivers > Bryst > Dråbeformede implantater

Dråbeformede implantater

Hvad er dråbeformede implantater?

Dråbeformede implantater er silikoneimplantater, som bruges ved brystforstørrende operationer. Disse kaldes også for ’anatomiske implantater’. Det karakteristiske ved disse implantater er, at de er formet som en dråbe. Det vil sige, at de giver ekstra fylde i bunden af brystet og langt mindre i toppen. Disse implantater efterligner i høj grad den naturlige form på en kvindes bryst, der for de flestes vedkommende har ekstra fylde i bunden.

Anatomiske brystimplantater er heller ikke – i modsætning til runde implantater – symmetriske, hvilket heller ikke er tilfældet for naturlige bryster, da kvinders bryster altid har en vis grad af asymmetri.

Den store fordel ved disse implantater er, at man kan opnå det mest naturlige resultat. Da de anatomiske implantater efterligner kvindens naturlige bryst, betyder det også, at man ikke behøver at have meget brystvæv for at kunne få lavet større bryster. Ulempen ved de dråbeformede implantater er omvendt, at implantatet kan komme til at dreje sig med tiden, hvilket skal korrigeres. Hvis du ydermere drømmer om at få mere struttende bryster, så kan du også opnå mere klare resultater med f.eks. runde implantater.

Alternativer til dråbeformede brystimplantater

Selvom de dråbeformede implantater er yderst populære, så findes der stadig andre alternativer, hvis ikke du føler, at disse kan give dine bryster det bedste resultat. Overordnet har du tre muligheder at vælge imellem udover anatomiske implantater.

• Runde silikonebrystimplantater
  • Brystforstørrende operationer uden implantater
  • Saltvandsimplantaer (bliver ikke brugt mere)

Runde silikoneimplantater

Det primære alternativ til dråbeformede brystimplantater er de runde brystimplantater. Forskellen er særligt, at de runde implantater kan give et mere struttende bryst, samt at de giver mere fylde for oven i brystet. Rigtigt mange kvinder vil gerne have denne ekstra fylde i brystet, selvom det for nogle kan komme til at se mindre naturligt ud.

Saltvandsimplantater

Ældre implantater er ofte lavet af saltvand.

Saltvandsimplantater er silikonelommer, der fyldes med vand. Fordelen ved disse implantater er, at man kan give implantaterne den størrelse og fylde man ønsker og derudover kan de komme til at føles mere naturlige end silikoneimplantater. Ulempen ved dem er dog, at de lettere kan slides op og skal udskiftes oftere end silikoneimplantater. Derfor er der stort set ingen kirurger der bruge disse i Danmark pga. risikoen.

Brystforstørrende operationer uden implantater

Du kan også få en brystforstørrende operation uden brug af implantater. Du har også mulighed for at få foretaget brystforstørrende operationer med dit eget fedt.

Fordelen ved denne behandling er, at du ikke skal have et fremmedlegeme ind i kroppen. Ulempen er, at en del af fedtet, der transplanteres til brystet, vil gå tabt igen, hvorfor behandlingen ofte skal gentages flere gange, hvis man ønsker at bevare den samme form og fylde.

Vi bruger de bedste implantater på markedet

På Roskilde Privathospital anvender vi både runde brystimplantater og anatomiske brystimplantater. Uanset hvilket implantat du vælger, så bruger de sikreste implantatermærker fra Silimed, Mentor og Motiva. De er alle godkendte i Europa. Det betyder, at disse implantater er gennemtestede, så vi som kirurger er bekendte med produkternes holdbarhed og deres risici for ruptur.

Vi har meget mere information om implantaterne på denne side. Her kan du læse alt om kapselrisiko, rupturrate og rippling. Hver implantatmærke har gennemtestet deres implantat for diverse komplikationer. Når du har læst siden, hvis du være mere tryg i dit valg af implantat.

Vi er eksperter i brystforstørrende operationer

Vi arbejder vi altid for at skabe de bedste og mest naturlige resultater for vores patienter. Vi har mere end 30 års erfaring med brystoperationer og er blandt Danmarks absolut førende inden for området.

Vi er stolte over at kunne tilbyde vores patienter de bedste omgivelser, implantater og ikke mindst den bedste rådgivning. Vi er ikke bange for at sige tingene som de er, og hvis vi ikke mener, at du egner dig til den ene eller den anden behandling, så får du det at vide. Vi vil aldrig gå på kompromis med hverken kvalitet eller sikkerhed.

Derfor er vi også stolte over at kunne tilbyde den bedste rådgivning inden for vores område.

Priser på vores mest populære behandlinger

Priserne er vejledende, da operationernes sværhedsgrad og type kan variere. Ved konsultationen får du en maksimalpris. Prisen er inkl. støttende BH/bandage samt opfølgende kontroller. Bemærk, at alle plastikkirurgiske operationer i fuld bedøvelse tillægges et gebyr på 1.500 kr. til dækning af den lovpligtige patientforsikring. Tillægget ligger på 1.000 kr. ved operationer i lokalbedøvelse.

Forundersøgelse

500 kr.

Første gang vi mødes. Her snakker vi dine ønsker igennem og giver dig den bedste rådgivning

Brystforstørrelse

34.000 kr.

Silimed, Mentor, Motiva-implantater, runde og Motiva Ergonomisk Round, mini-ar, inkl. 5 års tryghedsgaranti, kapselgaranti, støtte-bh og 3D-visualisering til forundersøgelsen.

Udskiftning af brystimplantater

39.000 kr.

Silimed, Mentor, Motiva-implantater, runde og Motiva Ergonomix Round, inkl. 5 års tryghedsgaranti, kapselgaranti, støtte-bh og 3D-visualisering til forundersøgelsen.

Maveplastik/maveskindsoperation

27.000 kr.

Lille maveskindsoperation

Fedtsugning mave

22.000 kr.

Hele forsiden af maven

Fedtsugning hage og hals

13.000 kr.

Fjerner dobbelthage og giver mere markeret kæbeparti

Brystreduktion

44.000 kr.

Fjerner ubehag ved stor vægt fra brysterne og strammer brysterne op.

Brystløft

14.000 kr.

Lille brystløft rundt om brystvorten

Øvre øjenlågsløft